Notícies - Notícies publicades en Setembre, 2016

2014 / 2015 / 2016 / 2017
Notícies publicades en Setembre, 2016
  • Divendres, 30

L'INAPH en l'avantguarda de recerca en arqueologia i patrimoni

Dos nous projectes presentats per l'INAPH han sigut preseleccionats en la proposta de resolució provisional dels Projectes R+D Excel·lència (Convocatòria 2016), del Programa Estatal de Foment de la Recerca Científica i Tècnica d'Excel·lència. En l'actualitat l'INAPH gestiona 5 projectes actius del Pla Nacional de R+D+i, als quals se sumen els 2 concedits:

El projecte HAR2016-76917-P Fronteras marítimas y fortificación en el Mediterráneo occidental: las huellas de la eparchia púnica en el sureste de Iberia, la investigadora principal del qual és Feliciana Sala Sellés

El projecte HAR2016-76586-P Espacios sociales y espacios de frontera durante el Calcolitico y la Edad del Bronce en el Levante de la Península Ibérica, els investigadors principals del qual són  Francisco Javier Jover Maestre i Gabriel García Atienzar.

• Dimarts, 27
  • Silla del Papa

Comença la campanya de tardor del projecte "Archéostraits" en la Silla del Papa

Arranca la campanya de tardor del projecte "Archéostraits" en la Silla del Papa amb l'excavació de l'església visigoda.

Archéostraits, dirigit per Dirce Marzoli (Institut Arqueològic Alemany) i Pierre Moret (CNRS) és un projecte de recerca europeu en el qual participen diversos investigadors de l'INAPH de la UA (Sonia Gutiérrez i Julia Sarabia en l'excavació de la citada església, Ignasi Grau en l'estudi sobre el territori i Fernando Prados i María Paz de Miguel en la necròpoli).

El projecte, des d'una perspectiva diacrònica i multidisciplinària, es concentra en la recerca en dues dels assentaments protohistòrics més extensos de la riba nord de l'Estret de Gibraltar: La Silla del Papa en Tarifa (Cadis) i Alcorrín (Màlaga). Aquests dos importants enclavaments, fundats en el segle VIII a. de C. susciten similars interrogants sobre l'estructuració dels territoris en un entorn geogràfic molt compartimentat, així com sobre la complementarietat entre recursos pesquers i agropecuaris.

• Dilluns, 26
  • INAPH en Alcudia

L'INAPH investigarà en l'Alcudia

Dos projectes de recerca arqueològica presentats per l'INAPH seran subvencionats en el marc del Programa Propi per al Foment de la R+D+I en la Universitat d'Alacant 2016. El Projecte "Domus: viure en Illici" i el Projecte "Arqueologia i socialització del coneixement en l'Alcudia d'Elx. Les Termes Orientals i àrees circumdants (ASTERO)" integren a professors i investigadors de la UA amb un marcat caràcter interdisciplinari i vocació de potenciar el coneixement i la tutela del patrimoni arqueològic de l'Alcudia. A tots dos projectes se'ls ha assignat una dotació econòmica de 14.000 euros a cadascun.

• Divendres, 23

Cursos d'especialització 1er Quadrimestre 2016-17

¿Encara no t'has preinscrit en els cursos d'especialització que ha organitzat per a aquest primer quadrimestre l'INAPH? ¡¡Afanya't, que divendres que ve 30 de setembre finalitza el termini de preinscripció!!

• Dimarts, 20
  • Conferència Internacional Arqueologia Medieval

IX Conference on Medieval Archaeology in Northern Iberia

Victoria-Gasteiz, 22-23 de setembre 2016. Facultat de Filosofia i Lletres, Universitat del País Basc.

• beques Casa de Velázquez

Beques científiques de la Casa de Velázquez 2017

• Dilluns, 19
  • vilamuseu

Beques de formació en Arqueologia 2016-17

Vilamuseu ofereix una beca de formació en Arqueologia: Termini presentació instàncies del 9 al 20 de setembre 2016, tots dos inclusivament.

• Divendres, 16
  • muralla Tossal

Finalitza la quarta campanya d'excavacions al Tossal de la Cala

Font: diarioinformacion.com

• Dijous, 15
  • lliçó inaugural

Lliçó inaugural del curs acadèmic 2016-17, a càrrec de Lorenzo Abad Casal

Us deixem l'enllaç a la versió completa de la lliçó inaugural del curs acadèmic 2016-17, que enguany ha impartit D. Lorenzo Abad Casal, Catedràtic d'Arqueologia i membre de l'INAPH.

• Dijous, 8
  • MPV

Màster en Patrimoni Virtual 2016-17

La formació de professionals dedicats al Patrimoni Cultural és un dels nostres objectius principals, aprofitant l'incipient desenvolupament de tecnologies emergents com la fotogrametria digital, els motors de jocs o la realitat virtual. Conscients del potencial i demanda d'aquestes tècniques, i després d'haver acumulat una extensa experiència en el camp de la Virtualització del Patrimoni i la Restauració Virtual, l'equip de Patrimoni Virtual amplia el programa formatiu oferint com a novetat per a la pròxima edició, el Màster en Patrimoni Virtual (Títol Propi de Postgrau) de la Universitat d'Alacant dirigit, principalment, a arqueòlegs, arquitectes, enginyers, historiadors, historiadors de l'art i restauradores i, en general, a totes aquelles persones interessades a desenvolupar la seua labor professional formant-se com a tècnics en la Virtualització del Patrimoni i en la Restauració Virtual.

La finalitat del Màster és l'especialització professional en el sector del patrimoni, oferint coneixements avançats en tècniques de documentació, representació, virtualització del patrimoni i restauració virtual. L'anàlisi i la posada en valor del Patrimoni Cultural està enfocat des d'una perspectiva totalment nova, de base tecnològica, ja que el creixent interès per les noves tecnologies aplicades a projectes d'aquestes característiques (recerca, virtualització i restauració del patrimoni, entre uns altres), fa que aquesta formació -el temari de la qual és fonamentalment pràctic- siga necessària per a tots aquells professionals del sector que vulguen aprendre o ampliar els seus coneixements, millorant el seu perfil acadèmic i potenciant les seues possibilitats enfront del mercat laboral.

+Info(format pdf)

• Tornar al tauler principal

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464