Notícies - Notícies publicades en Maig, 2018

• Dijous, 31
  • Eivissa2

TORRES I TALAIES DE VIGILÀNCIA EN LA COSTA DE L'EIVISSA PÚNICA

Un equip de recerca integrat per professors de l'INAPH, becari predoctoral de l'Àrea d'Arqueologia i alumnes del Màster oficial d'Arqueologia de la UA, en col·laboració amb l'àrea d'Arqueologia del Consell Insular d'Eivissa, es troben aquests dies prospectant i documentant una xarxa de punts de vigilància de la costa este d'Eivissa. Datats en època tardo-púnica, es posen en relació amb la defensa del port i la ciutat d'Iboshim durant la Segona Guerra Púnica. Aquest sistema fortificat del litoral, comparable a un altre detectat en la costa alacantina durant el mateix episodi bèl·lic, s'estudien en el marc del projecte d'I+D HAR2016-76917-P Fronteres marítimes i fortificació en el Mediterrani occidental: les petjades de l'Eparchía púnica en el sud-est d'Iberia.

Fotos de la notícia: Foto1  Foto2  Foto3  Foto4

• Dimarts, 29
  • La Sarga10

I Jornades de Treball de l'INAPH: valoració de l'art rupestre prehistòric de la província d'Alacant

• Dilluns, 28
  • VIII jornades de papirología

VIII Jornades de papirología

28 i 29 de juny. Sala de Graus de la Facultat de Filosofia i Lletres, Universitat d'Alacant.

• Dijous, 24
  • presentació llibres

Presentació de llibres a càrrec de 2 investigadors de l'INAPH

- L'Alcúdia d'Alejandro Ramos Folqués, a càrrec de Sonia Gutiérrez i de l'autora Ana M. Ronda Femenía

- La vajilla de vidrio en el ámbito suroriental de la Hispania Romana, a càrrec d'Alberto J. Lorrio i de l'autora M. Dolores Sánchez de Prado

Dilluns 28 de maig a les 20.15 h en la Sala Miguel Hernández de la Seu Universitària d'Alacant

• Dimecres, 23
  • Jornades d'estudis Arqueologia, Història i anàlisi espacial

Jornades d'estudi: Arqueologia, Història i anàlisi espacial. Diàleg interdisciplinari sobre la qüestió dels SIG arqueològics i històrics

31 de maig i 1 de juny, de 9-18 h. Maison des Sciences de l'Homme et de la Société-MESHS, 2 rue des Canonniers,Lille. Salle 2.

• Dimarts, 22

L'INAPH ACOSTA LA PREHISTÒRIA A L'EDUCACIÓ PRIMÀRIA

El passat 18 de maig, es van dur a terme uns tallers didàctics en el CEIP la Romana. L'objectiu era explicar els treballs d'excavació arqueològica que s'han dut a terme en la Cova dels Calderons (la Romana, Alacant), així com presentar els primers resultats obtinguts en aquesta cova d'ocupació prehistòrica. El taller va ser impartit pels membres de l'INAPH Francisco Javier Jover Maestre i Palmira Torregrosa Giménez, directors del projecte, així com per l'osteoarqueóloga Patxuka de Miguel Ibáñez. Es van realitzar tres tallers per a diferents edats, -amb un total de 120 estudiants de primària-, on es va parlar de la Prehistòria i es van mostrar diversos objectes i eines al mateix temps que s'explicava la quantitat de dades que es poden extraure a partir de l'anàlisi de restes humanes conservades en les excavacions arqueològiques. El resultat de l'activitat va ser molt gratificant, tant per l'atenció rebuda com per la participació dels xiquets i les xiquetes. En l'esdeveniment es va comptar amb el suport de l'equip docent del col·legi així com amb els integrants de la Regidoria de Patrimoni de l'Ajuntament de la Romana.

Fotos de la notícia:

Foto 1   Foto 2

• Dijous, 10
  • agulla pel or ASTERO

Troben una agulla de pèl amb decoració en or en les termes orientals de l'Alcúdia-Projecte ASTERO

Font: Actualidad Universitaria

• Dimarts, 8
  • Banyeres

Workshop Internacional sobre prospecció arqueològica en el Mediterrani (format pdf)

18 i 19 de maig. Universitat d'Alacant. Aula Magna de la Facultat de Filosofia i Lletres (edifici B).

• Dilluns, 7
  • exposició Novelda

Exposició Cuidar, guarir, morir. La malaltia llegida en els ossos

De l'11 de maig al 25 de setembre. Museu Històric-Artístic de la ciutat de Novelda. C/ Jaume II, 13- 2a Planta de la Casa de Cultura

• conferència CSIC Roma

Insularitat i impacte colonial Menorca i Sardenya com a espais d'anàlisis durant l'I Mil·lenni a. de C.

29 de maig 2018. EEHAR-CSIC Via di Sant'Eufemia 13, 00187 Roma.

• Tornar al tauler principal

Edifici Instituts Universitaris-Parc Científic, Planta Baixa
Carretera de San Vicent del Raspeig, s/n.
03690 - San Vicent del Raspeig (Al