Notícies - Notícies publicades en Octubre, 2019

2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019
Gener / Febrer / Març / Abril / Maig / Juny / Juliol / Agost / Setembre / Octubre
Notícies publicades en Octubre, 2019
  • Dijous, 17
  • Pedra Seca

L'INAPH participa en la X Trobada Pedra Seca

Els dies 18, 19 i 20 d'octubre tindrà lloc al Pinós la X Trobada Pedra Seca: L'art de la pedra seca, patrimoni de la humanitat en la qual participa el nostre institut i alguns dels seus membres.

• Dimarts, 8
  • arqueologia Feminista

Taller doctoral "Arqueologia Feminista"

Dilluns 14 d'octubre, de 9 a 14:30 en la Sala Polivalent de l'Edifici de Nous Instituts Universitaris (Parc Científic de la Universitat d'Alacant).

• Dilluns, 7
  • exposició Museu Navarra

El Museu de Navarra exhibeix una mostra de restes òssies de més de vuitanta persones des de la Prehistòria

Font: revistaadios.es

• Divendres, 4
  • XI col·loqui internacional del CEFYP

XI COL·LOQUI INTERNACIONAL DEL CEFYP LA MORT I EL MÉS ENLLÀ ENTRE FENICIS I PÚNICOS. HOMENATGE Al PROFESSOR MANUEL PELLICER CATALÀ

27, 28 i 29 de novembre, Eivissa.

• Dimecres, 2
  • logo GVA

El grup de recerca Arqueologia i Patrimoni Històric obté la subvenció del programa Prometeu de la Generalitat Valenciana

El grup de Recerca en Arqueologia i Patrimoni Històric (VIGROB-010), adscrit al nostre Institut de recerca, ha obtingut una de les tres Subvencions per a grups de recerca d'excel·lència del Programa Prometeo, concedides per la Generalitat Valenciana a la Universitat d'Alacant en la convocatòria de 2019. A la convocatòria es van presentar 118 sol·licituds, de les quals tan sols 37 han aconseguit finançament. El projecte presentat pel Grup d'Excel·lència VIGROB-010, sota l'adreça de la catedràtica Sonia Gutiérrez Lloret, Directora del grup, ocupa el dècim segon lloc entre els 37 concedits, i és l'únic referit a la temàtica arqueològica que ha aconseguit finançament (Prometeo 2019/035).

El projecte proposat porta per títol LIMOS. Litoral i Muntanyes en transició: arqueologia del canvi social en les comarques meridionals de la Comunitat Valenciana i està integrat pels investigadors Lorenzo Abad Casal, Carolina Doménech Belda, Ignacio Grau Mira, Sonia Gutiérrez Lloret, Jesús Moratalla Jávega, Fernando Prados Martínez, Feliciana Sala Sellés i Julia Sarabia Bautista.

La seua finalitat és estudiar les societats antigues en el sud de la Comunitat Valenciana i els seus processos de transició entre la Protohistòria i els inicis de l'Edat Mitjana (segles VIII a. de C. a XI d. de C.), aplicant l'arqueologia com a instrument històric d'anàlisi de les dinàmiques de transformació social i la cultura material com a expressió del canvi.

En breu el projecte LIMOS disposarà d'una pàgina web amb més informació.

• museu Navarra

L'INAPH col·labora amb el Museu de Navarra

El passat 27 de setembre va ser inaugurada en el Museu de Navarra l'exposició "La vida impresa en los huesos. Paleopatología en Navarra". Aquesta mostra exposa episodis de vida d'un bon nombre d'individus des de la prehistòria fins al segle XIX, posant l'accent en les condicions de salut al llarg de la història. Aquesta exposició, comisariada per Patxuka de Miguel, col·laboradora de l'INAPH, és una prolongació de l'activitat científica i expositiva desenvolupada durant el XIV Congrés Internacional de Paleopatología celebrat en la Universitat d'Alacant en 2017. En aquesta nova exposició celebrada a Navarra col·laboren diversos membres de l'INAPH.

• Dimarts, 1
  • llibre Las quintas de recreo de Sant Joan d'Alacant

Presentació del llibre "Las quintas de recreo de Sant Joan d'Alacant (ss.XVIII-XIX)"

La nostra companya de l'Inaph María Teresa Riquelme Quiñonero va presentar divendres passat 27 de setembre, en l'ajuntament de Sant Joan, el seu últim llibre Las quintas de recreo de Sant Joan d'Alacant (ss. XVIII-XIX). Una visió des de l'Arqueologia Postclàssica. Aquesta nova publicació és fruit de la línia de recerca que ve desenvolupant sobre l'arquitectura residencial de l'horta d'Alacant.

• Tornar al tauler principal