nube ideas INAPH
La Alcudia 8 de marzo

NOTÍCIES I ESDEVENIMENTS

04/06/2018
Insularitat i impacte colonial. Menorca i Sardenya com a espais d'anàlisis durant l'I mil·lenni a. de C.

29 de maig de 2018 - Escola Espanyola d'Història i Arqueologia en Roma-CSIC
Les particularitats geogràfiques i culturals de les illes -que solen agrupar-se sota el concepte d'insularitat- condicionen els seus processos històrics. Canvis i adaptacions presenten en les illes, sota el seu potencial aïllament, ritmes i desenvolupaments diferents als observables en les àrees continentals. La present trobada pretén estudiar l'impacte del fenomen colonial en territoris insulars mitjançant l'anàlisi comparativa de la història de Menorca i Sardenya durant l'I mil·lenni a. C.

04/06/2018
Col·loqui Internacional Fenicis i Cartaginesos del cap Artemision al riu Malaka. Explotació territorial i comerç mediterrani
30 de maig - 1 de juny / Museu d'Almeria.
En aquesta reunió científica es va abordar el comerç fenici i cartaginès i l'explotació dels recursos naturals del territori controlat per les ciutats fenícies i cartagineses mes importants del sud-est peninsular. La forqueta cronològica se situarà entre el segle IX a. de C. i els primers segles després de la conquesta romana.

El projecte Modular participa amb la conferència comerci i dinàmiques territorials en la desembocadura del Segura en els segles VIII i VII a. de C. Noves intervencions en El Cabezo de l'Estany de Guardamar.

31/05/2018
TORRES I TALAIES DE VIGILÀNCIA EN LA COSTA DE L'EIVISSA PÚNICA

Un equip de recerca integrat per professors de l'INAPH, becari predoctoral de l'Àrea d'Arqueologia i alumnes del Màster oficial d'Arqueologia de la UA, en col·laboració amb l'àrea d'Arqueologia del Consell Insular d'Eivissa, es troben aquests dies prospectant i documentant una xarxa de punts de vigilància de la costa este d'Eivissa. Datats en època tardo-púnica, es posen en relació amb la defensa del port i la ciutat d'Iboshim durant la Segona Guerra Púnica. Aquest sistema fortificat del litoral, comparable a un altre detectat en la costa alacantina durant el mateix episodi bèl·lic, s'estudien en el marc del projecte d'I+D HAR2016-76917-P Fronteres marítimes i fortificació en el Mediterrani occidental: les petjades de l'Eparchía púnica en el sud-est d'Iberia.

Fotos de la notícia: Foto1  Foto2  Foto3  Foto4

28/05/2018
VIII Jornades de papirología

28 i 29 de juny. Sala de Graus de la Facultat de Filosofia i Lletres, Universitat d'Alacant.

07/05/2018
Exposició Cuidar, guarir, morir. La malaltia llegida en els ossos

De l'11 de maig al 25 de setembre. Museu Històric-Artístic de la ciutat de Novelda. C/ Jaume II, 13- 2a Planta de la Casa de Cultura

19/01/2018
Col·loqui Internacional: Glaze technology in the Western Mediterranean: Islamic and Christian traditions

25 de gener 2018. Museu Nacional de Ceràmica i Arts Suntuarias "González Martí" de València. C/ Poeta Querol, 2. 46002 València

12/01/2018
L'INAPH DÓNA LA BENVINGUDA A UNA NOVA INVESTIGADORA

La investigadora Virginia Barciela González (Professora Ajudant Doctora de l'àrea de Prehistòria del Departament de Prehistòria, Arqueologia, Hist. Antiga, Fil. Grega i Fil. Llatina) s'ha incorporat recentment al nostre institut, per la qual cosa li donem la benvinguda i li animem a participar activament en l'activitat de l'INAPH.

23/11/2017
TORNAREM A ESTAR OBERTS PER EXCAVACIONS EN L'ALCUDIA

El Programa Propi de Recerca de la UA ha tornat a seleccionar 2 projectes de l'INAPH per a continuar amb la recerca i l'excavació en el jaciment arqueològic de l'Alcúdia (Elx). En concret, parlem dels projectes DOMUS i ASTERO, dirigits respectivament pels investigadors de l'INAPH Sonia Gutiérrez Lloret i Jaime Molina Vidal.

13/10/2017
TRASLLAT PROVISIONAL DE LA SECRETARIA DE L'INAPH

La secretaria administrativa de l'INAPH es trasllada provisionalment dilluns 16 d'octubre de 2017 al Col·legi Major (Primera Planta, habitació 1102).

Ubicació SIGUA: (0029P1029)

ADREÇA POSTAL

Col·legi Major, Primera Planta (habitació 1102)
Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n.
03690 - Sant Vicent del Raspeig (Alacant)

Telèfon: (+34) 96 590 3886
Correu electrònic: inaph@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464