nube ideas INAPH

NOTÍCIES I ESDEVENIMENTS

17/10/2019
L'INAPH participa en la X Trobada Pedra Seca

Els dies 18, 19 i 20 d'octubre tindrà lloc al Pinós la X Trobada Pedra Seca: L'art de la pedra seca, patrimoni de la humanitat en la qual participa el nostre institut i alguns dels seus membres.

02/10/2019
El grup de recerca Arqueologia i Patrimoni Històric obté la subvenció del programa Prometeu de la Generalitat Valenciana

El grup de Recerca en Arqueologia i Patrimoni Històric (VIGROB-010), adscrit al nostre Institut de recerca, ha obtingut una de les tres Subvencions per a grups de recerca d'excel·lència del Programa Prometeo, concedides per la Generalitat Valenciana a la Universitat d'Alacant en la convocatòria de 2019. A la convocatòria es van presentar 118 sol·licituds, de les quals tan sols 37 han aconseguit finançament. El projecte presentat pel Grup d'Excel·lència VIGROB-010, sota l'adreça de la catedràtica Sonia Gutiérrez Lloret, Directora del grup, ocupa el dècim segon lloc entre els 37 concedits, i és l'únic referit a la temàtica arqueològica que ha aconseguit finançament (Prometeo 2019/035).

El projecte proposat porta per títol LIMOS. Litoral i Muntanyes en transició: arqueologia del canvi social en les comarques meridionals de la Comunitat Valenciana i està integrat pels investigadors Lorenzo Abad Casal, Carolina Doménech Belda, Ignacio Grau Mira, Sonia Gutiérrez Lloret, Jesús Moratalla Jávega, Fernando Prados Martínez, Feliciana Sala Sellés i Julia Sarabia Bautista.

La seua finalitat és estudiar les societats antigues en el sud de la Comunitat Valenciana i els seus processos de transició entre la Protohistòria i els inicis de l'Edat Mitjana (segles VIII a. de C. a XI d. de C.), aplicant l'arqueologia com a instrument històric d'anàlisi de les dinàmiques de transformació social i la cultura material com a expressió del canvi.

En breu el projecte LIMOS disposarà d'una pàgina web amb més informació.

02/10/2019
L'INAPH col·labora amb el Museu de Navarra

El passat 27 de setembre va ser inaugurada en el Museu de Navarra l'exposició "La vida impresa en los huesos. Paleopatología en Navarra". Aquesta mostra exposa episodis de vida d'un bon nombre d'individus des de la prehistòria fins al segle XIX, posant l'accent en les condicions de salut al llarg de la història. Aquesta exposició, comisariada per Patxuka de Miguel, col·laboradora de l'INAPH, és una prolongació de l'activitat científica i expositiva desenvolupada durant el XIV Congrés Internacional de Paleopatología celebrat en la Universitat d'Alacant en 2017. En aquesta nova exposició celebrada a Navarra col·laboren diversos membres de l'INAPH.

01/10/2019
Presentació del llibre "Las quintas de recreo de Sant Joan d'Alacant (ss.XVIII-XIX)"

La nostra companya de l'Inaph María Teresa Riquelme Quiñonero va presentar divendres passat 27 de setembre, en l'ajuntament de Sant Joan, el seu últim llibre Las quintas de recreo de Sant Joan d'Alacant (ss. XVIII-XIX). Una visió des de l'Arqueologia Postclàssica. Aquesta nova publicació és fruit de la línia de recerca que ve desenvolupant sobre l'arquitectura residencial de l'horta d'Alacant.

26/09/2019
Visita a l'INAPH del Doctor Hermanfrid Schubart

El doctor Hermanfrid Schubart, qui va ser director de l'Institut Arqueològic Alemany de Madrid i un dels investigadors més destacats en l'àmbit de la Protohistòria de la península ibèrica, ha visitat les instal·lacions de l'INAPH acompanyat dels professors Mauro Hernández i Lorenzo Abad. El doctor Schubart ha pogut conèixer les dependències del nostre institut de la mà del seu director, així com a alguns dels seus membres. Tot un honor per a l'INAPH.

24/09/2019
Medalla Raoul Duseigneur de l'Académie des Inscriptions et Belles-Lettres

Atorgada a Laurent Brassous i Séverine Lemaître pel seu llibre La ville antique de Baelo, cent ans après Pierre Paris (Mélanges de la Casa de Velázquez, numéro 47-1, 2017). En aquest llibre participen els nostres investigadors la Dra. Sonia Gutiérrez Lloret i el Dr. Fernando Prados Martínez.

13/06/2019
Inauguració de l'exposició "Ultra Tomba. Luz i ombra en les necròpolis de Baelo" (document pdf)

Sala d'Actes del Conjunt Arqueològic de Baelo Claudia el dia 14 de juny a les 10.00 h

La mostra romandrà oberta fins a desembre de 2019

16/05/2019
VI Congrés d'Arqueologia Medieval (Espanya-Portugal)

Del 7 al 9 de novembre de 2019 en el MARQ, Alacant. Inscripció de comunicacions i posters fins al 15 de juny.

04/02/2019
Pàgina web del Parc Arqueològic Tolmo de Minateda
Com a avantsala a la seua pròxima inauguració, s'ha presentat en Fitur la pàgina web del Parc Arqueològic Tolmo de Minateda (https://www.tolmodeminateda.es/) i la seua pàgina de facebook https://www.facebook.com/parque-arqueológico-Tolmo-de-Minateda-375855286481679/ Així com un xicotet video commemoratiu dels 30 anys de recerca:

ADREÇA POSTAL

Edifici d'Instituts Universitaris (Nous), Planta Baixa (Zona d'ampliació del campus)
Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n.
03690 - Sant Vicent del Raspeig (Alacant)

Telèfon: (+34) 96 590 3886
Correu electrònic: inaph@ua.es